В інформаційному просторі України триває скандал щодо призначення нової тимчасово виконуючої обов'язки керівника ДП "Національний центр Олександра Довженка". У Державному агентстві з питань кіно, яке підтримало два фільми, що увійшли до програми Warsaw Film Festival 2022, запевнили, що про ліквідацію Центру не йдеться, а в планах лише реорганізація, з метою підвищення ефективності. У проблемі розбиралися журналісти Realist.online.
Читай також: Топ-20 найуспішніших фільмів, знятих на податки українців
Після передачі Міністерством культури України Довженко-Центра під контроль Державного агентства з питань кіно, колектив Центру виступив проти таких рішень і назвав їх загрозою збереженню кіноархіву та існуванню інституту. У Державному агентстві з питань кіно наголошують, ні про яку ліквідацію Національного центру Олександра Довженка не йдеться. У планах лише реорганізація установи.
Зокрема, шляхом утворення окремої юридичної особи – державного підприємства "Українська анімаційна студія", а також передачі повноважень щодо архівування продукту, створеного за підтримки держбюджету, а також фільмокопій фільмів, створених за рахунок коштів юридичних осіб приватної форми власності та фізичних осіб, державній установі "Науковий центр кінематографії України".
"Всі інші функції та завдання, передбачені Статутом ДП "Національний центр Олександра Довженка", залишаються за Центром. Це дозволить ДП "Національний центр Олександра Довженка" приділити більшу увагу розвитку музейної справи та кінокультури, організації різноманітних івентів для її збагачення та розповсюдження", - йдеться у заяві Держкіно.
За словами тимчасової в.о. керівника Довженко-Центра Юлії Каждан, все, що відбувається, спрямоване виключно на впорядкування діяльності установи та приведення документації Центру у відповідність до законодавства України.
Більше про те, що стоїть за агресивним небажанням колективу приймати нового керівника, і наскільки виправдані їх звинувачення на адресу Держкіно читайте на сайті Realist.online у матеріалі "Багато нестиковок: що насправді спричинило конфлікт між Держкіно та Довженко-Центром".