Багато нестиковок: що насправді спричинило конфлікт між Держкіно та Довженко-Центром

Скандал довкола Довженко-Центру: нового директора не пустили на роботу

Що насправді спричинило конфлікт між Держкіно та Довженко-Центром фото

Другий тиждень поспіль в українському інформаційному просторі не вщухає скандал, роздутий навколо призначення Державним агентством з питань кіно нової тимчасово виконуючої обов'язки керівника ДП "Національний центр Олександра Довженка". Співробітники Центру звинувачують Держкіно у намірі ліквідувати установу та перешкоджають роботі нового гендиректора, не впускаючи її до будівлі.

Realist.online розбирався в тому, що стоїть за агресивним небажанням колективу приймати нового керівника, і наскільки виправдані їхні звинувачення на адресу Держкіно.

Причини конфлікту

Після того, як Міністерство культури України передало Довженко-Центр Державному агентству з питань кіно, колектив Центру виступив проти реорганізації установи, назвавши її загрозою збереженню кіноархіву та існування інституту.

У середу, 2 листопада, стало відомо, що після усунення з посади керівниці Довженко-Центру Олени Гончарук її обов'язки тимчасово виконуватиме Юлія Каждан.

Передбачається, що Каждан як професійний кризовий менеджер займатиметься усуненням недоліків, виявлених під час перевірки та налагодженням фінансово-господарської діяльності установи.

У Держкіно наголошують: вона виконуватиме обов'язки керівника лише на час проведення конкурсного відбору, після чого Довішнко-Центр отримає нового постійного гендиректора. При цьому Юлія Каждан участі в конкурсі не братиме.

Співробітники Центру гостро відреагували на кадрові перестановки, звинувативши Держкіно у спробі рейдерського захоплення установи та влаштувавши пікет біля входу до будівлі першого робочого дня нового керівника.

"Колектив Довженко-Центру не згоден з діями Держкіно, не визнає процедуру призначення нового керівника і чинитиме опір наказам і діям, що становлять загрозу цілісності інституції, колекції та команди", - йдеться у заяві на офіційній сторінці Центру у Facebook.

За словами Юлії Каждан, потрапити на робоче місце 8 листопада їй так і не вдалося.

"Ми з представниками Держкіно, які приїхали представити мене колективу Центру, не змогли цього зробити - мене не пустили до приміщення. Звичайно, я не потрапила на робоче місце. "Активісти" влаштували на сходах Центру імпровізований "мітинг" та нібито прес-конференцію, про яку не повідомили ні мені, ні представникам агентства. Тобто фактично на сходах Центру ми побачили вияв опору рішенням Держкіно як органу управління", - розповіла Юлія Каждан у коментарі Realist. online.

За словами в.о. керівника Центру, після зустрічі зі співробітниками у неї склалося враження, що хтось постійно підбурює колектив та передає йому спотворену інформацію, що не сприяє нормальній роботі Центру.

"Моїм завданням як тимчасово виконуючого обов'язки керівника Центру буде повний та об'єктивний аналіз фінансово-господарської діяльності Центру, виправлення виявлених перевіркою органу управління порушень, встановлення інших фактичних обставин справи та надання пропозицій щодо можливих шляхів покращення діяльності Центру. Усі висновки та звіти будуть передані новообраному керівнику Центру. Більше того, всі результати цієї роботи обов'язково будуть висвітлені публічно ", - заявила Realist. online Юлія Каждан.

Читайте також: За мотивами самого життя, або Українська мультфантастика та фурор на фестивалі

Важливою деталлю є той факт, що, за інформацією Держкіно, причиною усунення попереднього в.о. гендиректора стало проведення аудиту.

Голова Асоціації судових репортерів України, засновник Центру викривачів корупції Сергій Козлов уточнює: перевірки проводились лише за тими документами та даними, які є у публічному доступі. Проведення повноцінного аудиту було неможливим через те, що керівництво Центру не надавало доступу до всієї необхідної для цього документації.

"Там досить багато нестиковок за договорами оренди, її вартість явно занижена. Також питання виникають у частині оренди техніки. В одних договорах прописано, що обслуговування та ремонт здійснюється за рахунок орендаря, в інших – передбачаються додаткові договори. Щоб встановити істину, необхідно отримати доступ до документації. А оскільки попередній керівник відмовлявся надавати її, було ухвалено рішення усунути її з посади ", - каже Сергій Козлов у коментарі Realist. online.

Також голова Асоціації судових репортерів України повідомив, що за його даними, приміщення, в якому зберігається фільмофонд, залишиться у користуванні Центру, і сам фільмофонд нікуди переміщатися не буде. Приватизованими можуть бути лише допоміжні приміщення, які раніше здавалися у найм.

У четвер, 10 листопада, у Довженко-Центрі пройшли обшуки, під час яких, за словами співробітників підприємства, представники Національної поліції, Прокуратури та СБУ намагалися знайти документи, що підтверджують зв'язки попереднього керівника Центру із забудовником.

Про результати проведених обшуків поки що не повідомляється.

Позиція Держкіно

У Державному агентстві з питань кіно наголошують: ні про яку ліквідацію Національного центру Олександра Довженка не йдеться. У планах лише реорганізація установи.

Зокрема, шляхом утворення окремої юридичної особи – державного підприємства "Українська анімаційна студія", а також передачі повноважень щодо архівування продукту, створеного за підтримки держбюджету, а також фільмокопій фільмів, створених за рахунок коштів юридичних осіб приватної форми власності та фізичних осіб, державній установі "Науковий центр кінематографії України".

"Всі інші функції та завдання, передбачені Статутом ДП "Національний центр Олександра Довженка", залишаються за Центром. Це дозволить ДП "Національний центр Олександра Довженка" приділити більшу увагу розвитку музейної справи та кінокультури, організації різноманітних івентів для її збагачення та розповсюдження", - йдеться у заяві Держкіно.

За словами тимчасово в.о. керівника Довженко-Центр Юлії Каждан, все, що відбувається, спрямоване виключно на впорядкування діяльності установи та приведення документації Центру у відповідність до законодавства України.

"А ще, що важливо, дії Держкіно спрямовані виключно на збереження державного майна, усіх фондів Центру та колективу Центру. Усі розуміють, як зараз важка ситуація в країні. Для цього всі державні підприємства мають працювати ефективно. Центр не виняток. Його значення у збереженні національної культури та традицій важко переоцінити. Особливо у такий важливий для України історичний момент”, - зазначає Realist. online Юлія Каждан.

Читайте також: Три українські фільми увійшли до програми Warsaw Film Festival 2022

Читати всі новини